Máte na starosti webovú stránku alebo nejakú vlastníte? Základom úspechu je pravidelne a veľmi dôkladne sledovať jej výkonnosť.
Nie jedna SEO agentúra vám ponúkne zaujímavý marketingový nástroj – prácu s Google Search Console. Tieto aktuálne SEO služby začínajú byť podobne dôležitými, ako napríklad už u nás rozšírená SEO optimalizácia. Ako však Google Search Console pre čo najviac efektívne SEO využívať?
Predstavme si túto záležitosť. Ide o webovú službu spoločnosti Google, ktorá jej užívateľom umožní indexovať odkazy, kontrolovať stav indexovania webu, nájsť rôzne chyby ale aj optimalizovať viditeľnosť internetovej stránky v online priestore. Výhodou je, že sa do tohto nástroja nemusíte prihlasovať na dennej báze. Google dokáže sám vyhľadať na webe problémy a následne vás na nich upozorní e-mailom. Je však dôležité na túto službu nezabudnúť, občasná kontrola vám zaručí, že dáta sú stabilné a aktuálne. Takto získate veľmi potrebné štatistiky, ktoré vám prezradia, na akých častiach či záležitostiach webu potrebujete popracovať. Je tu potom možnosť napríklad aktualizovať relevantnosť kľúčových slov.
Začíname s Google Search Console
Zo začiatku sú dôležité tieto kroky:
- Overenie vlastníctva webu
- Je Google schopný nájsť a prečítať váš web?
- Eliminácia chýb pri zobrazovaní webu pomocou mobilných zariadení
- Prepojenie Sitemap s Google Search Console
- Sledovanie výkonu webu
Sekcie Google Search Console
Pri vytvorení tejto služby ich bolo podstatne menej. Časom však Google pridáva ďalšie, na to sa môžeme tešiť určite aj v budúcnosti. Momentálne môžeme hovoriť o týchto:
- Výkon: Poskytne vám informácie o stave vášho webu pri bežných výsledkoch vyhľadávania
- Kontrola URL: Poskytnutie informácií o schopnosti vyhľadávača indexovať váš web, jeho viditeľnosti a stave konkrétnych URL adries
- Indexovanie: Tu objavíte všetky dôležité štatistiky o spomenutom indexovaní či viditeľnosti webu
- Nakupovanie: Dôležitá sekcia pre majiteľov e-shopov
- Skúsenosti: Zistite, ako vyhľadávač ocenil výkon vášho webu či jeho schopnosti v rámci sveta mobilných zariadení
- Vylepšenia: Súbor štruktúrovaných dát, ktoré sú vhodné pre rozšírené výsledky
- Zabezpečenie: Súhrn problémov so zabezpečením
- Odkazy: Prehľad externých a interných odkazov vašej internetovej stránky
Mimoriadne užitočný nástroj
Výhodou je získanie informácií len behom pár klikov. Veľkou výhodou je fakt, že ho zvládnu využívať skúsenejší marketéri ale aj úplní začiatočníci. Okrem vyššie spomenutých možností môžeme ešte spomenúť aj informácie o tom, ktoré videá, správy, kľúčové slová či obrázky sú pri preklikoch zo strany vašich návštevníkov najviac efektívne. Zaujímavé sú aj údaje o duplicitných a chybných značkách pri titulných stránkach alebo popiskoch. Google vám poskytuje aj skvelého pomocníka. Ide o stránku pod názvom „Čo je nové vo vyhľadávaní“, v originále „What´s new in Search?“.